Tuesday, June 14, 2011

Bangkitlah dari Mimpimu !!

Assalamualaikum..




Hari ini hari Selasa. Hari ini hari kedua sesi persekolahan bermula untuk semester ke-2.
Hmm, setakat ni Aina dh dpt  5 kertas exm iaitu Bm,Bi,Fizik,Kimia & Mod maths. Tapi..
Hanya Bm, je yg dpt A setakat ni ! huhu.. Frust gilerrr ! Dan ade jugak yg turun dengan
mendadak giler ! Aisyyyhhh!! ape nk jadi ni AINA ?? ! Bangun Aina ! Bangun ! Sila
BANGKIT DARI MIMPIMU !        You have about 5 months
 before SPM!                  Come on !


Secara jujurnya, kadang-kadang Aina rase mcm dh berputus asa nak berusaha.
Rasa macam ape yg kita buat mcm x nmpk hasilnya. Rasa macam, kerjalah keras mane
pon, tp, hasilnye xde. Aina kecewa dengan diri sendiri. Ape nk buat ni ? hmmm.............
kalau la dlu Aina dengar ckp mama, mngkin Aina x payah lalu kegagalan mcm ni..
Rase mcm dh putus harapan. Boleh ke aku berjaya ni ? Boleh ke aku capai cita-cita aku
nk jadi doktor satu hari nanti ? Boleh ke aku bantu parents aku yg dh bersusah-payah
membesarkan aku selama ni ? Bolehkah aku ?? Itulah persoalan-persoalan yang kerap
bermain di minda ini. Tapi, sekiranya hanya melihat & menyesal tanpa bertindak, tiada
gunanya. Aina harap, lepas ni Aina bangkit dari mimpi yang lena. Tak nak main2 dah
semester kali ni. WAJIB work veryvery hard for the subject yang Aina lemah 
terutama sekali ADD MATHS.. WAJIB !
Aina harap, kawan-kawan Aina sudi tolong Aina dalam certain2 subjek yang Aina 
lemah. I need ur help frenz ! 





2 comments: