Tuesday, December 6, 2011

Hmm, harini takde mood nak wat apa-apa mukadimah. .
Ntah lah. Kadang-kadang aku penat bila asyik hadapi masalah sama.
Masalahnya mesti pasal  K A W A N.
Tak habis-habis pasal kawan.
Kenapa lah hubungan persahabatan di antara aku dan kawan-kawan tak pernah tenang ?
Aku tengok orang lain dengan kawan-kawan dorang happy je.
Sedangkan aku dengan kawan-kawan aku sentiasa ada dugaan.
Bila angin datang, kenapa pokok mesti bergoyang ?
Bila laut dah tenang, kenapa perlu ada ombak ?
Bila bahagia datang, kenapa perlu ada ujian ?
Secara jujurnya, aku dah tak mampu bertahan lagi.
Aku nak je pindah jauh-jauh dari sini..
Orang cakap bila kita jauh dengan seseorang, ikatan kita akan jadi  lebih kukuh.
Sebab bila jauh makin ade perasaan rindu, sayang, dan percaya di antara satu sama lain.
Tapi betul kah begitu ?
Selama aku dah pendam macam-macam dalam hati.
Tapi tak terluah .
Kalau bukan sebab aku tahu malu dan berfikiran waras, dah lama aku serang orang-orang
yang tak pernah puas  hati dengan aku.
Orang-orang yang selalu cari salah aku tapi tak pernah fikir salah sendiri.
Aku harap masa berlalu dengan pantas.
Aku nak mulakan hidup baru dengan kawan-kawan yang baru.
Bukan bermaksud aku nak lupakan kawan-kawan yang telah banyak membantu aku,
yang pernah menggembirakan hati aku. .tapi
aku ingin menjauhkan diri dari dunia persahabatan yang menyakitkan.
Apa guna ada sahabat, tapi TIDAK MEMAHAMI,
apa guna ada sahabat, tapi tak dapat MENGHIBURKAN HATI,
apa guna ada sahabat, tapi PENTINGKAN DIRI
Apa guna ada sahabat, tapi sentiasa menguji KESABARAN HATI.
Duhai HATI, bersabarlah kau menghadapi dugaan ini. . .

semoga diri ini lebih tabah.



No comments:

Post a Comment